www.iiiWe.com » به این اجرا و طرح چه نمره ای میدید؟(این قسمت بالکن)

 صفحه شخصی مهدی حمزه زاده آذر   
 
نام و نام خانوادگی: مهدی حمزه زاده آذر
استان: آذربایجان شرقی - شهرستان: مراغه
رشته: کارشناسی ارشد عمران
شماره نظام مهندسی:  15235
تاریخ عضویت:  1390/03/10
 روزنوشت ها    
 

 به این اجرا و طرح چه نمره ای میدید؟(این قسمت بالکن) بخش عمران

18
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)


با سلام. چون قبلا دوستان مطالبی از این دست رو با عنوان به این اجرا چه نمره ای میدین قرار می دادند بنده هم سنت شکنی نمی کنم و همین اسم رو انتخواب می کنم. عکس رو از یکی از ساختمانهای مسکونی شخصی گرفتم.
البته صاحبش ما رو دید و ما با مکافات در رفتیم :-) فقط همین یه دونه عکس رو تونستم
بگیرم

سه شنبه 9 اسفند 1390 ساعت 10:27  
 نظرات    
 
رضا مهیاری 15:27 سه شنبه 9 اسفند 1390
3
 رضا مهیاری
آقا نمره بیست میدم
کجا هست؟ اموزش هم میدن؟ شاهکاریه برای خودش
مهدی سلطانی 16:08 سه شنبه 9 اسفند 1390
2
 مهدی سلطانی
20!!
رامین سلمانی 20:39 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 رامین سلمانی
اینکار ابتکاره باید از سازنده همچین شاهکارهایی تجلیل بشه!!
یحیی بهمنی 21:00 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 یحیی  بهمنی
نه دوستان 20 که نمیشه، حتما از گذاشتن این عکس منظور خاصی داشتن؛ مثلا اینکه یه جای کار میلنگه!
.
.
.
آها فهمیدم، منظورشون اون میلگردای ته عکسه که یه کم کجه؟ :)

خوب زیاد جدی نیست! همون 20 قابل قبوله.
حسن ابراهیمی 21:28 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 حسن  ابراهیمی
مهدی جان , دوستان پیش کسوت ما نمره 20 رو دادند دیگه , دست منو گذاشتن تو حنا , دیگه کمتر از این نمی تونم نمره بدم.

تیر آهن از توی دل میله گرد آرماتور ستون هم رد شده , عجب !!!

این خودش یه نوع اتصال ترکیبی در سازه هاست , که یاد گرفتنش خالی از لطف نیست !!!

فکر میکنم حداقل کاری که باید انجام میدادند و ندادند , باید دور پل بتنی یه کمربند فلزی می کشیدند و بعدش تیر آهن رو به کمربند متصل میکردند.

در این حالت موجود , حتی اگر پل رو از سطح بالایی سوراخ کرده باشند و میخهایی در این سوراخها تعبیه کرده باشند و یک ورقی به میخها متصل کرده باشند و بعد تیر آهن به این ورق متصل شده باشه , باز هم این اتصال ضعیف هستش , خصوصا اینکه در ناحیه اتصال ستون بتنی بالایی به ستون پائینی اتصال خیلی ضعیف هستش چون حجمی از تیرآهن از این قسمت عبور کرده و هر نوع نیرویی که به بالکن وارد بشه و باعث حرکت تیرآهن بشه , این نیروی وارده در این محل باعث شکستن ستون میشه , شاید هم برای اتصال محکمتر در این ناحیه تیرآهن رو به میله گردهای ستون جوش داده باشند , که اگر اینکار انجام شده باشه دیگه واویلاست.

حالا می گیم این تیرآهن زیرش یه پل بتنی هستش و بهش متصل کردند , بقیه تیرهای داخلی رو به کجا متصل کردند !!!

بعضی ها چه نوآوری ها و ایده های شگفت انگیزی دارند و به مرحله ی اجرا هم میرسونندش !!!
سیامک مطلبی 22:27 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 سیامک مطلبی

مهندس واقعا من رو خندوندی :))))

عالی بود

یاد او ن سقف افتادم که الان تحویل موقت شده

فقط حق ثبت من فراموش نشه :)))

بازم ناظرش ادبیات خونده بود ؟؟

به قول مهندس اصل خدایا تو که همه جا هوای مارو داری اینجا هم یه لطفی بکن
احسان درفشی 22:53 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 احسان درفشی
؟
عباس توفیقی ذهابی 23:27 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 عباس توفیقی ذهابی
به ساختمان 20 به ناظر -...-
محمد جهانمرد 23:31 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 محمد جهانمرد
ترکیبی از سقف طاق ضربی و بتنی این ترکیب بسیار زیبا و منحصر به فرد است و یک سبک جدید در معماری است 20
مائده علیشاهی 23:44 سه شنبه 9 اسفند 1390
1
 مائده علیشاهی
این دیگه چیه بابا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
مهدی حمزه زاده آذر 00:28 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
از ابراز هم دردی دوستان سپاسگذارم و از درگاه ایزد منان ارزوی آمرزش گناهان و شادی روح درگذشتگان احتمالی در آینده رو مسئلت می نمایم.
مهدی حمزه زاده آذر 00:28 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
آقا رضای گل شما بیا اینجا من قول می دم تخفیفم بگیرم برات تا آموزش بدن :-)
مهدی حمزه زاده آذر 00:29 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
آقای سلمانی در دست اقدامه بگذارید ثبت جهانی بشه وقتی اسکار گرفت ما تصمیم داریم سمند جایزه بدیم. براشون دعا کنین
مهدی حمزه زاده آذر 00:31 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
یحیی جان کجای کار میلنگه رفیق پروژه رو کردم برات در حد اسکار حالا ایراد میگیری براش؟
مهدی حمزه زاده آذر 00:36 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
حسن جان اون تیر آهن هیجا محکم نشده و هیچ جا هم وصل نیست.
تنها تمهیدات لازم جهت ثبات بالکن اون تیکه ایه که زیر دیواره فکر میکنی وزن دیوار کافی باشه واسه نگه داشتنش؟؟
محمد ایزدیار 00:38 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 محمد ایزدیار
یه ISI از توش در میاد :)

--

من که نمیدونم چه نمره ای میگیره یعنی الان بخوان بیان تو بالکن پله میخوره؟ دوتا سقف رو هم سوار شده؟

---
مهدی جان بخاطر این جانفشانی ازت ممنونم D:
مهدی حمزه زاده آذر 00:42 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 مهدی حمزه زاده آذر
داش سیا این اصلا فکر کنم ناظر و اینا نداشته باشه.
ضمنا امتیاز ایجاد این تاپیک هم مال شماست و ما داریم تکمیلش می کنیم.
ولی اگه اسکار بگیره چی میشه...
مهدی حمزه زاده آذر 00:44 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
آقای درفشی ناظر کجا بود بابا این ساختمون به هول و قوه الهی ساخته میشه و بیمه حضرت ابوالفضله هیچیشم نمیشه
عادل گودرزی 00:47 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 عادل گودرزی
عجب!
احتمالا اگر کسی بخواد بره روی بالکن، چند نفرم باید روی طاق داخلی وایسن که طرف کله نکنه :))
ولی خداییش در کل خوبه چون هرچی آدم بیشتری روی بالکن وایسه باعث کم شدن بیشتر نیروی وزن ساختمون و قطعا نیروی زلزله میشه البت باید آپ لیفت دیوار خارجی محاسبه بشه :)))

مهدی جون داداش خودت خوبی؟! ;)
مهدی حمزه زاده آذر 00:48 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
محمد جان هر چی می تونی تعریف کن که تو جایزه شریکی... :-)
مهدی حمزه زاده آذر 13:37 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 مهدی حمزه زاده آذر
سلام سیامک جان.
راستی امروز دوباره یه سر رفتم سره همین پرژه دزدکی داشتم نیگا می کردم تا بتونم عکسی چیزی بگیرم دیدم دارن نمای سیمانی میزنن به دیوار نا یه جوری ماس مالی شه دیده نشه.
به قسمت قبلی این سریال که تو فرستاده بودی هم سری زدم جهت تجدید قوا.
باز هم منتظر این روزنوشتها باشید سوژه زیاده...:-)
تو اون قسمت قبلی آقای مهیاری یه جمله جالب گفتن که هنوز برام قابل توجه هستش که فرمودند" من نمره صفر میدم به چنین آدم احمقی که اینجوری گند میزنه و بعد اجازه میده از کارش عکس هم بگیرن "
اما آقا رضا دست بر قضا این دفعه یارو نذاشت عکس بگیرم هیچ تازه می خواست موتورشو روشن کنه بیاد دنبالم که ما سری از محل وقوع جرم در رفتیم و الحمد ولله به سلامت خونه رسیدیم.
جلال بهرامی 14:26 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 جلال بهرامی
مهدی جان چون در شرایط سخت عکس گرفتی به افتخار خودت و این اجرا بیست میدم :)
مهدی حمزه زاده آذر 16:29 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
آقای صاحب جمع دوست و هم شهری عزیز سلام
فرمایش شما درسته اما اونچه که جالبه اینه که تیرآهن مذکور و مورد بحث از وسط شالوده قائم رد شده و به منظور استحکام قرار گیری در جای خود، زیر دیوار 20سانتی قرار گرفته. ضمنا به قول حسن جان اتصال شالوده قائم به قسمت بعدی شالوده در حدی کاملا غیر قبول هستش و این تیرآهن برای طره شدن، به هیچ جای این سازه متصل نیست.اگر بر روی طره، دیوار کار بشه من قول می دم در آینده ای نه چندان دور خبر تخریب خود به خودی در اثر بار وارده رو خواهیم شنید. توجه نمودی :-)
مهدی حمزه زاده آذر 16:32 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
آقا محمد ما زمانی که وارد این رشته شدیم روز اول دانشگاه اشهدمون رو خوندیم.
یادمه یه کاری دوره دانشجویی انجام می دادیم برای سازمان اب روستایی تحت عنوان چاه پیمایی که چاههای عمیق و غیر قانونی رو ثبت می کردیم. اونجا کتک هم خوردیم دیگه آب بندی شدیم راه و چاه هم بلدیم :-)
مهدی حمزه زاده آذر 16:36 چهارشنبه 10 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
عادل خوبه خوبم منتظرم عکسی که گرفتم جهانی بشه و بلکم یه جایزه هم به ما بدن.
همین جوکای عمرانی که میگن همیناس دیگه. تازه سیامک تو قسمت قبلی این سریال (به این اجرا چه نمره ای میدید) میگه کاش روحیه تورو داشتم. اتفاقا من این چیزا رو میبینم روحیه می گیرم که طرف عجب جراتی داره که این کار رو میکنه بعد تازه می خواد توی همچین خونه ای زندگی هم بکنه
حسن ابراهیمی 17:55 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 حسن  ابراهیمی
نه مهدی جان , بلاکن اگر کله کنه , دیواری که روی تیرآهن نشسته رو همراه با خودش میبره هوا .
غلامرضا رزمگیر 20:37 چهارشنبه 10 اسفند 1390
1
 غلامرضا  رزمگیر
1- ساختمان با مصالح بنائی وکلاف های افقی وقائم در دست اجراست .
2- در صورت استفاده از سقف طاق ضربی در دهانه های کناری وجود پاطاق (تیر آهن ، نبشی و...) الزامی است در این ساختمان به منظور صرفه جوئی بی مورد تیر پاطاق حذف شده است ولی برای اجرای پیش آمدگی ناچار از اجرای پاطاق بوده اند.
3- در بسیاری از ساختمان ها به همین شیوه پیش آمدگی ها اجرا می گردد.
4- سقف پیش آمدگی به واسطه این تیر کناری آسیب پذیر نیست وبا توجه به بار قائم ناشی از وزن دیوار طبقه فوقانی از نطر واژگونی ولغزش پایدار است .
5- در صورت وجود تمهیداتی اندک عبور تیر آهن از داخل کلاف قائم قابل قبول است.
6- عدم اتکای تیر پاطاق روی سطح کلاف افقی در تراز سقف موجب آسیب پذیری ناشی ار نشست احتمالی است.
7- نیروی جانبی توسط دیوار های بنائی (در صورت رعایت ضوابط آیین نامه شامل حداقل مقدار دیوار نسبی وانسجام سقف )تحمل می گردد.
8- فاصله خاموت های در کلاف قائم قابل روئیت بر ضوابط آیین نامه منطبق نیست.
مهدی حمزه زاده آذر 00:52 پنجشنبه 11 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
جناب رزمگیر از توضیحات فنی شما کمال سپاس رو دارم ممنون که به این پست سر زدید.
پس با این حساب این اجرا چندان مشکلی نداره و فقط ایراد وارده فاصله خاموتها هستس و بس؟
و به عبارت دیگر:
1- میزان فرو رفتگی تیر طره داخل دیوار جانبی میتونه تحمل وزن بار زنده احتمالی وارده و نیز وزن اجرای تیغه 10 سانتی و شاید 20سانتی بر روی طره رو داشته باشه؟
2- عبور تیر طره از داخل کلاف قائم مشکلی پیش نمیاره؟ محل اتصال کلاف قائم به کلاف قائم بعدی دچار ضعف نمیشه؟
3- آیا نبایستی تمهیداتی نظیر عبور تیر طره از داخل کلاف افقی و یا نصب پلیت و رزوه کردن میله گرد انتظار کلاف افقی(اگر به این مسئله اندیشیده میشد و مقداری از میله گرد جهت این کار در نظر گرفته می شد) به منظور اتصال تیر طره و یا اجرای دستک و یا ستونک در دهانه آزاد(قسمت انتهای طره) در همین حالت در نظر گرفته می شد؟
ممنون می شم این سه مورد رو هم بررسی بفرمایید تا هم بنده و هم دوستان علاقه مند از توضیحاتتون بهره مند بشیم.
علی ریاحی 08:51 پنجشنبه 11 اسفند 1390
1
 علی ریاحی
سلام
من مکانیک خوندم ولی از همه ممنونم که اینقدر اطلاعات بهم دادید
فقط الان منتظرم ببینم آیا این طرح قبوله یا رده؟
مهدی حمزه زاده آذر 09:22 پنجشنبه 11 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
علی جان دوست خوبم من سعی می کنم باز هم به اونجا سری بزنم تا بتونم چند عکس دیگه برای روشن شدن موضوع بگیرم و برای دوستانی که پیگیر هستند ایمیل کنم. برای خود من هم جالب شده...
حامد حقی 18:42 پنجشنبه 11 اسفند 1390
1
 حامد حقی
به نظر من باید از ایده ها و ابتکارات مهندسی استقبال کرد. من هم به تبعیت از اساتید خودم 20 را می دهم و مثل مهندس آذر هم شادی روح اموات احتمالی را مسئلت دارم.

مهدی جان ضمن تشکر از شما پیشنهاد می کنم این مطالبی که اینجا دوستان مهندسمان ارائه کردند را در قالب یک مقاله ی تحلیلی و انتقادی تهیه کنی.انتشارش هم در سایت های دیگر با من. البته باز هم باید سایر مهندسین گروه سازه 80 که تجارب بیشتری در حوزه ی اجرایی دارند نظر بدهند تا مقاله ی انتقادی مهندس آذر ما کامل تر شود.
aaaa aaa 02:33 آدینه 12 اسفند 1390
1
 aaaa aaa
والا دوستان جدا از چیزی که دیدم و کلی خندیدم نمرات دوستان فوق العادس.یاد دانشگاه افتادم که دقیقا همین مونوال برقراره هیچی بلد نیست طرف و نمره میاد 20!!!!
البته خدا خیر بده اساتید بنده خداها هم تو این مسئله موندن
اما در مورد طرح بنده اگر قبل اسکار این روز نوشت رو میدیدم با پای پیاده هم شده میرفتم و طرح رو به هیئت داوران ارسال میکردم.
در کل از دوستانی که هم توضیحات فنی و هم توضیحات جانبی و پیش بینی هایی را در طی نظرات اعلام کردند تشکر خالصانه دارم.
و همچنان پیگیر موضوع جهت اعلام نمره و نظرات نهایی(چون عمرانی نبودم نمیتونم نمره ای اعلام کنم)اما نمرات دوستان هم مورد تایید بندس.
غلامرضا رزمگیر 12:43 آدینه 12 اسفند 1390
1
 غلامرضا  رزمگیر
جناب آقای مهندس حمزاده آذر من به نوبه خود از حسایت واحساس مسئولیت شما تشکر می کنم وبه وجود همکارانی با وجدان چون شما افتخار می کنم .نمره شما هم 20 است.صرنظر از این موضوع هرگونه اظهارنظر ما مهندسین باید با حساسیت ومنطبق بر اصول فنی باشد.بنابراین عدم اظهار نظر در کلیت موضوع به جهت عدم اطلاع کامل نه تنها نباید متصوروقابل انتظار باشد بلکه بنا به بار فنی وحقوقی مترتب برآن باید با احتیاط ورعایت مواردی خاص صورت گیرد.(شاید شما تا کنون به خاطر نظرات کارشناسی در مراجع رسیدگی کننده "حتی اظهار نظر کارشناسی بحق" بازخواست نشده اید.این موضوع ناشی از تجربه بوده ومحافظه کاری را به ذهن متبادر نمی نماید)
اظهار نظر این حقیر بسیار ابتدائی وتنها به تجربه ومشاهده تصویر بود به عبارت دیکر:
1- در بند 2 اعلام گردید که این تیر باید بصورت پاطاق در سرتاسر دیوارکارگذاشته می شد وباید مطابق ضوابط آیین نامه در فواصل معین به کلاف افقی زیرآن توسط ورقهای مهار شده جوش داده شود(ضابطه آیین نامه ).
2- با فرض اینکه این تیر کناری توسط یک نیمرخ عمود برآن در انتها به تیر سراسری دهانه داخلی (حامل طاق آجری )متصل نشده است (این هم ضابطه آیین نامه ای است ).بار ناشی از وزن سقف وکاربری آن در "تعادل نسبی" در قسمت طره وبخش متکی بر کلاف افقی است.
3- حداکثر بار وارده بر تیر طره با فرض عدم کاربری بصورت بالکن واحداث دیوار با مصالح بنائی به ارتفاع طبقه نسبت به بار دیوار روی بخش متکی بر کلاف بیشتر نیست.
4- در بند 4 اظهار نظر قبلی در خصوص پایداری در مقابل واژگونی ولغزش تیر طره اشاره شده وبه جهت عدم اطلاع از نمره نیمرخ تیر مربوطه در خصوص ظرفیت خمشی نمی توان حکمی صادر کرد.
5- هیچ گونه انقطاعی بواسطه عبور تیر حامل طاق آجری(عرض بال تیر نسبت به حداقل بعد کلاف مانع بتن ریزی نمی شود) به دلیل عملکرد بتن فولاد در کلاف قائم ایجاد نمی گردد کافی است با جوش دوعدد نبشی مناسب یا هر نوع برش گیر دیگر به بخش محاط تیر در بتن کلاف (همان تمهیدات اندک اشاره شده )این نقص را مرتفع نمود.برای بررسی بیشتر می توان به ضوابط تقویت اعضای فلزی با ژاکت بتنی در مبحث مقاوم سازی مراجعه نمود.(مقاطع مرکب بتن – فولاد)
6- پیش نهاد شما در خصوص عبور تیر طره در کلاف افقی به جهت اختلاف سطح اجرای سقف (سایر تیرها از روی کلاف عبور می کنند)شاید اجرائی نباشد. و همچنین احداث دستک با نصب صفحه در کلاف قائم طبقه زیرین در عملکرد معماری ونمای آن اثر گذار است ومی تواند خواسته کارفرما ویا مهندس معمار نباشد.این روش پیشنهادی شما بهترین گزینه در حال حاضر قبل از ادامه اجرای عملیات با تعبیه همان صفحه در کلاف قائم اجراء نشده (برای نصب ورق ومهار آن در بتن کلاف قائم )طبقه فوقانی وایجاد دستک کششی است (همین پیشنهاد نشانه وجود خلاقیت وشم مهندسی شما بوده ونمره شما را افزایش می دهد) چون دستک کششی در دیوار روی تیر طره مدفون شده وتأثیری در عملکرد معماری در بخش نما دارد.
7- عدم رعایت فاصله خاموتها در کلاف قائم قابل روئیت تنها ایراد این ساختمان نیست .بواسطه عدم اطلاع ولزوم مسئولیت وبار حقوقی ناشی از اظهار نظر در سایر بخش ها ،نظری داده نشده است.
پیروز و پاینده باشی
فرزانه حبیبی 18:38 آدینه 12 اسفند 1390
1
 فرزانه  حبیبی
ترکیبی از سقف طاق ضربی و بتنی ، بسیار زیبا و منحصر به فرد است و یک سبک جدید در معماری است.نمره شما هم 20 است.؟؟؟
مهدی حمزه زاده آذر 23:09 آدینه 12 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
سلام مجدد دارم حضور شما آقای رزمگیر سرور گرامی و بی نهایت از لطف و عنایت جناب عالی سپاسگذارم که موضوع ارسالی بنده حقیر رو مو شکافانه مورد تحلیل قرار دادید. راجع به فرمایشات اخیرتان بایستی عرض کنم:
1- راجع به سیستم سقف بایستی عرض کنم سیستم تیرچه و بلوک هستش و علت الحاق کنسول فلزی با طاق ضربی رو نمی دونم.شاید برای خوابیدن تمام قائله ها بهتر بود همان کلاف افقی ادامه پیدا می کرد.
2- با علم به سیستم تیرچه بلوک سقف و عدم اتصال تیر طره و فرمایشات جناب عالی و قوانین موجود تیر طره بایستی به صورت سراسری کار گذاشته می شد. ضمنا به جهت طول زیاد دیوار و نمره تیر آهن(140) بایستی از پروفیل دوبل استفاده می شد چراکه این پروفیل قطعا زیر فشار وزن نا متقارن دیوار جانبی دچار اعوجاج خواهد شد.
3- با علم به عدم اتصال این تیر به هیچ کجای سازه در حالت فعلی، آیا این مسئله محتمل نیست که در اثر کوچکترین بار جانبی طره از جای خود در رفته و یا باعث تخریب دیوار جانبی شود؟
4- با علم به اینکه میزان فرو رفتگی طره حدودا 1.2 متر می باشد و این طره به منظور پیش آمدگی سازه (یعنی برای پله نیست) اجرا شده و با فرض اجرای تیغه 10 سانتی و نیز بررسی احتمال نیروی جانبی آیا باز هم برقراری ثبات سازه بالاخص طره از نظر جنابعالی تامین می گردد؟
5- عبور تیر طره از میان کلاف قائم را با علم به عرایضم در بند 2 (اگر صحیح باشد) لطفا بررسی مجدد بفرمایید.
6- راجع به بند 6فرمایشتان موافقم و دستک کششی بهتر است. اما با علم به سیستم سقف تیرچه و بلوک به نظر بنده حقیر و کم تجربه و نیز فرمایشات جناب صاحب جمع در خصوص عبور لوله های تاسیسات از میان کلاف افقی و با عنایت به تایید مبحث هشتم هیچ مشکلی برای عبور تیر طره از میان کلاف افقی نخواهیم داشت.
7- بند هفتم هم کاملا واضح و قابل رویت می باشد.
در آخر مجددا از جناب عالی و همه مهندسین و اساتیدی که در این روزنوشت مشارکت فرمودند و نظر خودشان را ابراز داشتند کمال سپاس و تشکر را دارم.برای بنده حقیر بسیار مفید و آموزنده واقع شد. امیدوارم برای سایر دوستان علاقه مند هم این چنین باشد.
ایمان صادقی 02:08 شنبه 13 اسفند 1390
1
 ایمان صادقی
با تشکر از اساتید بزرگواری همچون آقای مهندس رزمگیر
دوستان جسارت نباشه 80 درصدمون فقط خندیدیم و بیست دادیم اما از لحاظ فنی هیچی ازش ندونستیم و اصلا نمی دونیم چطوری باید اصولی اجرا کرد اینا خنده نداره گریه داره
سیدرسول سجادی 10:21 شنبه 13 اسفند 1390
1
 سیدرسول سجادی
در کل من نمره بیست میدم به آقای حمزه زاده که موضوع رو مطرح کردند و آقای رزمگیر که از دریچه مهندسی به قضیه نگاه کردند و طرح اینگونه مسائل باعث همفکری دوستان می شود من نیز با مهندس رزمگیر موافقم.
مهدی حمزه زاده آذر 17:12 شنبه 13 اسفند 1390
1
 مهدی حمزه زاده آذر
اقای صاحب جمع عزیز اولا خطرات احتمالی در کمینه و دیگه تا شعاع 10کیلومتری نمیشه نزدیک اونجا شد می خوای بزنن ناقصمون کنن؟ ضمنا برای گرفتن عکس از بالای طره باید وارد خانه شد که امکان پذیر نیست.
اما راجع به نحوه تیرچه ریزی و و اینکه سایر پروفیلهای طره کجا متصل هستند باید عرض کنم تیرچه ها تا اونجایی که من متوجه شدم و به سختی تونستم ببینم موازی دیوار هستندو یک پروفیل نمره 14 هم دقیقا روی کلاف افقی گذاشته شده(در جهت عمود بر پروفیل قابل مشاهده)و این پروفیلها به آن متصل هستند و خود آن نیز به پروفیل قابل مشاهده عکس متصل شده همین.
به هر حال هر آنچه که هست این عکس اگرچه به فرموده جمع کثیری از اساتید ناکافی است و نمی شود با دیدن آن قضاوت کرد اما محیط جالبی برای تبادل نظر شد و از مشارکت همه دوستان و اساتید بر جسته کمال سپاس را دارم. امیدوارم دفعات بعدی مستند تر و البته با عکسهای مکفی مزاحم وقت شریف و تفکرات غنی عزیزان شوم. مخلص همه بر و بچه های مهندس هم هستم
علی داداش قوربان سنه چوخ اینجیتیم باش آغری اولدو چوخ ساغول
غلامرضا رزمگیر 18:04 شنبه 13 اسفند 1390
2
 غلامرضا  رزمگیر
با عنایت به اظهار نظر کارشناسی جناب آقای مهندس صاحب جمع ،
در صورتی که سقف تیرچه وبلوک می باشد ، پیشنهاد می گردد موضوع در اسرع وقت به منظور ارجاع به کارشناس توسط مراجع مسئول (شهرداری ، نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ودادستانی )، در جهت پیشگیری از سقوط احتمالی سقف گزارش گردد.چون نیت خیر است و وظیفه هم حکم می کند تحمل عوارض احتمالی (تهدید،اهانت و...)در جهت تقویت توان فنی وارتقاء اخلاق حرفه ای است.
بررسی اتصال سایر نیمرخ ها به اعضای مقاوم (در صورت وجود)وظرفیت موردنیاز آنها (از نظر خمش ، برش وضریب اطمینان واژگونی) روشنگر استحکام نسبی ویا ناپایداری است..شاید این حدس وگمان های ما، ما را از اصل موضوع دور کند بنابراین پیشنهاد می گردد موضوع بررسی وکارشناسی در صورت امکان توسط جناب آقای مهندس حمزه زاده گرامی پیگیری گردد.
مهدی حمزه زاده آذر 00:15 یکشنبه 14 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
ممنون جناب رزمگیر بزرگوار.
قطعا پیگیری می کنم البته بنده در اجرا و یا نظارت این سازه نقشی ندارم اگر ناظر احتمالی رو پیدا کنم قطعا نظر ایشان رو هم جویا خواهم شد.ممنون از لطفتون
مهدی حمزه زاده آذر 00:37 یکشنبه 14 اسفند 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
من که گفتم بیمه حضرت ابوالفضله علی جان :))
مطلب کیانی زاد 13:22 یکشنبه 14 اسفند 1390
2
 مطلب کیانی زاد
...