www.iiiWe.com » یک سوال

 صفحه شخصی مهدی حمزه زاده آذر   
 
نام و نام خانوادگی: مهدی حمزه زاده آذر
استان: آذربایجان شرقی - شهرستان: مراغه
رشته: کارشناسی ارشد عمران
شماره نظام مهندسی:  15235
تاریخ عضویت:  1390/03/10
 روزنوشت ها    
 

 یک سوال بخش عمران

3

سلام دوباره خدمت کلیه مهندسین و سروران گرامی
بنده در یک پروژه مشغول فعالیت هستم.
در بحث شیب بندی بام از چند لایه به ترتیب عایق پلی رول(به ضخامت 2 سانتی متر)، پوکه سیمان، ماسه سیمان و عایق رطوبتی ایزوگام استفاده می شود.
ناظر محترم در مرحله پوکه سیمان کار را متوقف نموده و دلیل این کار را سفت نشدن ملات پوکه سیمان اعلام نمود.
حال سوال اینجاس که آیا ملات پوکه سیمان هم بایستی نظیر ملات ماسه سیمان سفت و محکم و غیر شکننده باشد؟
در حالیکه عایق پلی رول با ضخامت 2 سانتی متر بافتی اسفنجی داشته و تحت فشار مثل فنر عمل می کند.
ضمنا ساختار پوکه به گونه ایست که واکنشی با سیمان نخواهد داشت و تحت فشار دچار شکنندگی می شود.
نیز می دانیم که نقش ملات پوکه سیمان فقط و فقط سبک سازی سقف و پر سازی کلومهای شیب بندی میباشد تا سقف ملات ماسه سیمان کمتری به جهت وزن زیادش، داشته باشد و ترافیک چندانی بر پشت بام وجود ندارد و ملات ماسه سیمان به ضخامت 6 الی 7 سانتی متر به خوبی تحمل فشار نفر را خواهد داشت.
پیشاپیش از راهنمایی همکاران ارجمند کمال تشکر را دارم

شنبه 14 آبان 1390 ساعت 11:54  
 نظرات    
 
رضا مهیاری 19:43 شنبه 14 آبان 1390
2
 رضا مهیاری
مهدی جان سلام
تصور اینجانب از توضیحات شما اینه که ناظر محترم مقصودش این بوده که در زیر لایه عایق رطوبتی هیچ نوع رطوبتی باقی نمونه
از نظر فنی بهتره که تا حد امکان لایه های زیرین عایق مذکور خشک باشه. وجود رطوبت هرچند اندک در زیر لایه رطوبتی گرچه نمیتونه با قسمتهای پایین تر از پلی رول یا پلاستوفوم نفوذ کنه ولی میتونه خودشو به زیر عایق رطوبتی برسونه و باعث متورم شدن عایق بشه. در مورد دیتیلی که شما توضیح دادید این احتمال بسیار ضعیفه ولی فکر میکنم چند روز تاخیر در اجرای ایزوگام ضرری به کسی نمیرسونه
محمود عبادی 22:48 شنبه 14 آبان 1390
2
 محمود عبادی
باسلام بنده چند بروژه شیب بندی در منطقه ویژه بندر ماهشهر و چند جای دیگر داشتم به همین ترتیبی که فرمودید انجام شد اتفاقا دستگاه نظارت ا س جی اس بود و یک شرگت کره ای بنام دایلم
مهدی حمزه زاده آذر 11:34 یکشنبه 15 آبان 1390
1
 مهدی حمزه زاده آذر
همکاران ارجمند از توضیحات جامع و مفیدتون ممنون اما بحث رطوبت یا عدم وجود رطوبت نیست بلکه مشکل اینجاست که ایشان از ملات پوکه سیمان ملاتی سفت و محکم نظیر ماسه سیمان انتظار دارند.آیا این امر بدون افزودن ماسه به ملات پوکه سیمان امکان پذیر است؟
البته مد نظر داشته باشیم که درصد اختلاط سیمان و پوکه میزان مشخصی است و به جهت مسائل مالی اختلاط بیش از حد آن با سیمان ممکن نیست
سیدرسول سجادی 11:34 یکشنبه 15 آبان 1390
1
 سیدرسول سجادی
منم با نظر مهندس مهیاری موافقم
م افتخاری 11:39 یکشنبه 15 آبان 1390
1
 م افتخاری
با توضیحات آقای مهندس مهیاری موافقم.
ولی توقف عملیات میتواند به منظور تثبیت شیب و جلوگیری از تخریب احتمالی عایق رطوبتی به واسطه ایجاد ترک در سطح ماسه سیمان باشد . در هرصورت تعجیل در عایقکاری رطوبتی سبب بروز مشکلاتی خواهد شد که در کامنت آقای مهندس مهیاری به آن اشاره شده است.
مهدی حمزه زاده آذر 11:59 یکشنبه 15 آبان 1390
1
 مهدی حمزه زاده آذر
عزیزان دقت نفرمودید علت توقف پروژه سفت نشدن ملات پوکه سیمانی است که عملا بنده به شخصه در هیچ پروژه ای ندیدم.سفت شدن ملات پوکه سیمان غیر ممکن است مگر با اختلاط بیش از حد سیمان که مقرون به صرفه نیست.ضمنا ساختار پوکه به گونه ایست که با سیمان واکنشی نخواهد داشت.
رضا مهیاری 12:09 یکشنبه 15 آبان 1390
2
 رضا مهیاری
مهدی جان عزیز متاسفم که مطلبی رو خدمت شما و سایر دوستان عرض کنم
توصیه میکنم بدنبال هیچ دلیل خاصی نباشید. متاسفانه ضوابط حاکم بر روابط بین کارفرما، دستگاه نظارت و پیمانکار تابع مقررات خاصی نیست و وقتی دستگاه نظارت دستوری میده هرچقدر مباحث فنی رو بیشتر مطرح کنید دستگاه نظارت معکوس عمل خواهد کرد. من از سال 1374 بصورت جسته و گریخته و از سال 1380 بطور دائم دارم کار پیمانکاری میکنم. همیشه مجبور بودم سنگ زیرین آسیا باشم. در آخرین پروژه ای که انجام دادم ناظر مقیم یه آقای محترمی بودند که از نظر سطح تحصیلات و تجربه کاری به مراتب پایین تر از بنده قرار داشتند و دارند ولی ضمن کار دستوراتی صادر می کردند که ما فقط مجبور به اطاعت بودیم. یه روز توی اجرای یک آبروی استیل مشکلی داشتند که خدارو شاهد میگیرم خودم توی کارگاه بودم ولی چون اسم من پیمانکاره ایشون رفت یه بنای تجربی که تقریبا هم بیسواد بود رو آورد و در مورد رفع مشکل ازش نظرخواهی کرد. به وضوح متوجه بودم که داره اشتباه میگه. به دستور بنا عمل شد و بعدا کار به مشکل خورد ولی حاضر نشد نظر من رو بپرسه. شما هم کمی دندون روی جگر مبارک بذار و چند روز دیگه ایزوگام کن. اصلا هم درگیر نشو. سند و مدرک هم برای درستی کارت یا اشتباه ناظر رو نکن. کمی پیمانکار باش
عادل گودرزی 12:58 یکشنبه 15 آبان 1390
1
 عادل گودرزی
سلام.
اضافه کردن سیمان به پوکه بیشتر واسه ضخامت بالای 7-8 سانت استفاده میشه و دلیلشم فقط تثبیت پوکه ها و جلوگیری از لغزش اوناست که میتونه باعث تغییر در میزان شیب بندی بشه!
به پیشنهاد جناب مهیاری گوش کن :)
مهدی حمزه زاده آذر 19:14 یکشنبه 15 آبان 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
ای بابا خوب این رو از اول بگید من هم همین رو می خواستم بشنوم.یه بار بگید مشکل آقای ناظر یه چیز دیگس...!!!!
البته من می دونستم مشکل از کجا آب می خوره ولی به جهت سابقه کاری که از ایشون سراغ داشتم گفتم شاید از لحاظ علمی دچار مشکل شدیم پس نگو ایشون...
مهدی حمزه زاده آذر 19:20 یکشنبه 15 آبان 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
جناب مهیاری بنده به هیچ وجه باج نخواهم داد.یعنی نه کم کاری می کنم نه باج میدم میخوام شرف مهندسی رو به جاش بنشونم و کسانی رو که می خوان آبروی شان مهندسی رو بشکنن رو ادب کنم.ممنون از راهنماییتون
رضا مهیاری 10:58 سه شنبه 17 آبان 1390
1
 رضا مهیاری
آقا مهدی گل قربونت برم با این روحیه
خدا نکنه من از شما بخوام که باج بدید. من فقط عرض کردم در این مورد بخصوص چندروز دیرتر ایزوگام انجام بشه ضرری به کسی وارد نمیشه دهن طرف هم بسته میشه وگرنه اگه قرار باشه توی کار باج بدیم که دیگه مهندس نیستیم برده طرف هستم. عرض من این بود که سیاست به خرج بدید با پنبه سر طرف رو ببرید
مهدی حمزه زاده آذر 19:48 سه شنبه 17 آبان 1390
0
 مهدی حمزه زاده آذر
از راهنماییتون ممنون.بنده هم نگفتم منظور شما این بود ولی ایشون هستن که این رو از من میخوان.ولی پنبه رو هستم من حتی به پنبه هم نیازی ندارم....